Motorolajok: frissítésAz új teljesítmény- és viszkozitásosztályok ismertetése.Az elmúlt években napvilágra került, elsősorban a Diesel motorokat érintő károsanyag-kibocsátási botrányok ellenére a motorgyártók továbbra is jelentős erőfeszítéseket tesznek az általuk gyártott erőforrások emissziós értékeinek csökkentése érdekében. A hatóságok által megkövetelt kibocsátási határértékek betartását alapvetően a gépjárművek üzemanyag-fogyasztásának redukálásával és a kipufogógáz-utókezelő rendszerek fejlesztésével kívánják elérni. Az erőforrásra vonatkoztatva ez nem jelent mást, minthogy a motor hatásfokának növelésében, a belső veszteségek mérséklésében látják a megoldást. Ezeknek a kívánalmaknak a megvalósítása számos technikai bravúrt, új anyagok és gyártási technológiák alkalmazását és elterjedését hozta és hozza magával (a fejlődés folyamatos). Ezzel párhuzamosan a kenőanyagokkal szembeni követelmények is egyre szigorodnak. A motorgyártók részéről a kenőanyagok iránt támasztott igények oly gyorsan és oly nagymértékben módosultak a közelmúltban, hogy a tribológia csak lassan, lépéshátrányban volt képes követni ezeket. Megfigyelhető, hogy ezzel kapcsolatosan új teljesítményosztályok, viszkozitásosztályok, szigorodó olajvizsgálati módszerek jelentek meg az elmúlt években. 2018.12.30.
|
Fejlesztés alatt: Egyszabadságfokú csillapított rendszer szabad mozgását modellező programA futóművek cikksorozat rugózással és lengéscsillapítással foglalkozó részének könnyebb megértéséhez készül ez az egyszerű szoftver. |