Stiff Shift 3.0

Stiff Shift 3.0

Az állítható feszességű gömbcsuklóház új változata

Stiff Shift 3.0

A merev gömbbetét elkészülte után jött az ötlet, hogy a gyári Renault váltóbottal is lehetne használni az állítható feszességű gömbcsuklóházat. Eredetileg az állítható gömbcsuklóházat - Stiff Shift 2.0-t - a Fast Road Shifterhez fejlesztettem. Ennek a váltóbotnak a gömbje fémből készült, deformáció nélkül reagál az összenyomásra. Az állítható gömbcsuklóház gyári váltóbottal történő alkalmazhatóságát a merev gömbbetét tette lehetővé, mivel az új betét a flexibilis gömb belsejét merevebbé teszi, így az nyomásra jóval kisebb deformációt szenved, mint a gyári megoldással. Azonban a Renault Clio váltóbotjára csak a váltógomb leszedésével helyezhető fel a Stiff Shift 2.0. Adta magát az ötlet, hogy tervezzek egy olyan változatot is, melyet sokkal egyszerűbben lehet a gyári botra feltenni. Így született meg az új változat, a Stiff Shift 3.0. Tudásában megegyezik a korábbi kivitellel, az elődjéhez hasonlóan könnyen, egyszerűen lehet az utastérből állítani a váltóbot mozgatásához szükséges erőt, egyúttal megszünteti a gyári gömbcsuklóházra jellemző kellemetlen holtjátékot. Már március óta tesztelem a szaladgálós kis Cliomban, a megtett kb. 6000 km alatt problémamentesen teljesített. Szerettem volna tudni, hogy versenykörülmények között mennyire válik be, így megkértem spanyol versenyzőismerősömet, Rodrigo Freitast - aki a Stiff Shift 2.0-t már próbára tette autójában a tavalyi versenyszezonban -, hogy az új változat tesztelésében is vegyen részt. Rodrigo visszajelzése alapján élesben ugyanolyan jól teljesít az új változat, mint a korábbi.

2011.08.14.

Fejlesztés alatt: Egyszabadságfokú csillapított rendszer szabad mozgását modellező program

A futóművek cikksorozat rugózással és lengéscsillapítással foglalkozó részének könnyebb megértéséhez készül ez az egyszerű szoftver.