A kezdetektől a közelmúltig


Teszt: Quickshift

A Porsche 993 üldözése

Michael, a hengerenkénti pillangós, narancssárga Clio tulajdonosa szeptember eleje óta DPA Quickshift-et használ autójában. A váltóút-rövidítő mellett teszteli a váltóbot alsó részébe illeszkedő fémből készült perselyt is (nem került még bemutatásra a honlapon). Közelmúltban a sturupi versenypályán járt, a trackdayen készült videója az alább látható:



Elmondása alapján az alkatrészek tökéletesen teljesítettek versenykörülmények között, a váltás pontos és egyértelműen rövidebb volt. Ennek kimondottan örülök! Michael autója igazán ismert a Clio-s körökben, azt hiszem a fenti videó alapján nem kérdés miért: egy igazi vadállat!

2010.09.24.

 


 

Merev gömbbetét

A merev gömbbetét prototípusának elkészítése több időt vett igénybe mint terveztem. Végül május elejére lett csak kész, azóta viszont folyamatosan használom a szaladgálós Cliomban. Az eredeti tervekkel ellentétben végül nem műgyantából, hanem kemény szilikongumiból készítettem el. Ez kevésbé rugalmas, mint a gyári betét, emellett teljesen kitölti a gömbhéj belsejét (kivéve a bowden helyét, természetesen).

Merev gömbbetét

Összességében merevebb a gyári megoldásnál, kevesebb játékot enged meg a váltóbot és a gömb héja között. A tesztelésbe az Első Magyar Renault Club több tagját is bevontam, akiknek ezúton is köszönöm a segítségüket! Az eltelt időszakban mindegyik tesztjárműben hibátlanul teljesített.

2010.08.09.

 

WSR 2010

2 nap, hatalmas buli. 135000 néző. Sok verseny, több tízezer lóerő. Felejthetetlen hétvége. Röviden így lehetne jellemezni a World Series by Renault-t. A képre kattintva galéria nyílik:

WSR 2010

2010.07.06.

 

WSR 2010 - beharangozó

Július 3-4 között kerül megrendezésre a World Series by Renault a Hungaroringen.

WSR 2010

Idén is ott leszek az autómmal a gyűjtők számára fenntartott helyen. Gyertek ti is, a rendezvény alatt olyan közelről lehet megtekinteni a versenyautókat és a csapatokat, amire ritkán van lehetőség! A belépés ingyenes!

2010.07.01.

 

Salgó-Gemer Rally

A hétvégén megrendezésre került Salgó-Gemer Rally kötelező program volt számomra, hiszen élek-halok a rallyért. Idén a megújult ceredi gyorsaságira látogattam ki. Rengeteg képet készítettem a versenyről, melyek a Galériában tekinthetőek meg.

2010.05.25.


 

Teljesítménymérés II.

Az okosságok közé felkerült a teljesítménymérés második része. Ebben az írásban a mérés fizikai hátteréről, a mérés végrehajtásáról, a görgőágyban fellépő erőkről, a kapott eredmények értelmezéséről esik szó.

2010.05.08.

 

12,63 s @ 185,9 km/h

Thomas a 3. helyezést érte el kategóriájában (Street -S3) a hétvégén Kiskunlacházán rendezett Dragracing gyorsulási versenyen. A turbosított Renault Clio 16V legjobb ideje 12,63 sec @ 185,9 km/h volt 1/4 mérföldön:



Ezúton is gratulálok! Thomas már közel egy éve teljes megelégedettséggel használja a rövidebb DPA Quickshiftet a turbos Cliojában. Azt hiszem, igazán alaposan leteszteli. sunglasses Az autóról további információk, képek, videók Thomas honlapjáról érhetőek el.

2010.04.27.

 

R5 Alpine Turbo

Ezúton is gratulálok Vsancinak és Oszynak, akik kategóriájukban az első helyen végeztek az R5 Alpine Turbo-val a hétvégén Tökölön rendezett Speed-Proex Kupa aktuális futamán!

R5 AT

Szép volt srácok! smiley

2010.04.11.

 

Teljesítménymérés I.

Régi adósságomat törlesztem: az okosságok menüpont kiegészült egy új írással: teljesítménymérés. A kétrészes írás első részében a fékpadok általános ismertetésére kerül sor.

2010.02.22.

 

Renault váltók 1.1

Elérhető a Renault váltók 1.1! A korábbi változathoz képest kiegészült néhány új funkcióval és frissült az adatbázisa is. A programot a logóra kattintva lehet letölteni:

Renault vĂĄltĂłk 1.1

Újdonságok:

- 15 új váltótípus (összesen 28)
- 864 db Renault váltó áttételét tartalmazza az adatbázis
- váltótípus-járműtípus megjelenítése (melyik váltótípust melyik járműtípusba szerelték)
- átdolgozott grafika, csoportosított gombok a könnyebb kezelhetőség céljából
- fogszám alapján történő egyedi áttételezés megadása is lehetséges
- a kerékméretnél a leggyakoribb slick gumiméretek is kiválaszthatóak
- nyomtatott diagramon váltótípus, kerékméret feltüntetése
- kiegészített mentési funkció, Pmax-hoz és Mmax-hoz tartozó fordulatszámok mentése
- számított eredmények könnyebb áttekinthetősége
- háttérkép alkalmazhatósága a fűrészdiagramon

A program 1280x1024-es képernyőfelbontára lett optimalizálva. Az alábbi típusú Renault váltók összes áttételét tartalmazza (Dialogys 3.7.5-ből kigyűjtve): 354, JA3, JA5, JB0, JB1, JB2, JB3, JB4, JB5, JC5, JC7, JH1, JH3, JR5, ND0, NG0, NG1, NG2, NG3, NG5, NG7, NG9, PF1, PK1, PK5, PK6, PK9, TL4.

A software-rel kapcsolatos játék helyes válasza: 864 db. Eltalálnia nem sikerült senkinek, a legközelebbi tippet Baintner László küldte, így ő nyerte a dombormatricát. Gratulálok! Egyúttal köszönöm a többieknek a részvételt! Továbbá szeretném megköszönni ogabornak és DaNEEnak (mindketten az Első Magyar Renault Club tagjai) a program tesztelésében való együttműködésüket!

2009.12.27.

 

Játék

A hónap vége felé elérhető lesz a honlapon a Renault váltók 1.1 (már tesztelés alatt). A nagysikerű program több újdonságot is fog tartalmazni, az új funkciók mellett a legjelentősebb fejlesztés a kibővített adatbázisa lesz. Ezzel kapcsolatban indítanék egy játékot. A kérdés egyszerű: Hány darab váltó áttétele fog szerepelni a program adatbázisában?

A tippedet e-mailben juttathatod el hozzám. Aki pontosan és leghamarabb eltalálja, annak jutalma egy polírozott alumínium Stiff Shift:

Stiff Shift

A helyes értékhez legközelebbi tipp 62 mm átmérőjű, sárga hátterű Renault dombormatricát ér. Egy e-mail címről csak egy tippet fogadok el! A helyes megfejtők/tippelők közül az nyer, aki leghamarabb küldte el megfejtését! A játék december 26-án ér véget. Jó játékot!

2009.12.15.


 

Renault Clio Maxi 1:18

Megérkezett! A 159. darab az 1500-as sorozatból (az OttOmobile honlapján fél nap alatt elfogyott az összes...). Szép, részletgazdag, méretaránya 1:18, gyűjteményem egyik ékköve lesz! Igazán jól fog mutatni a Jeannot által dedikált, bekeretezett és a szobám falára felakasztott Renault Clubos pólóm társaságában és a motortervezés házifeladat során készített, újratervezett Clio Williams motor (F7RA700) 1:1-es méretarányú plottolt, keretezett képe alatt! A képre kattintva galéria nyílik:

Wheelsize

Renault Clio Maxi F2000 - Ragnotti/Thimonier - Rallye Monte-Carlo 1995

Az alábbi videókból kiderül, hogy miért is tartják Jeannot-ot sokan az egyik legnagyobb rallye pilótának. Igazi élő legenda!

2009.12.09.

 

Kerékméret kalkulátor

Itt a téligumira történő váltásnak az ideje! Ha még nem vásároltad meg járművedre a gumit, felnit, akkor a helyes méret kiválasztásában nyújt nagy segítséget a kerékméretszámoló programom, mellyel a gumi helyes mérete mellett a felni méretét (az abroncs relatív elmozdulását a kerékjáratban) is ellenőrizni lehet. A profilszélességre ügyelj, télen előnyösebb a keskenyebb gumi! A program letöltéséhez kattints a képre:

Wheelsize

 

2009.10.28.

 

Kazár Rallye Sprint - belsők

A belső felvételek elérhetőek!

KazĂĄr-SalgĂłtarjĂĄn

 

SalgĂłtarjĂĄn - KazĂĄr
2009.09.29.

 

Kazár Rallye Sprint

Túl vagyunk egy jó hangulatú hétvégén! Sajnos csapatunk számára elég hamar véget ért a verseny. A második futamban a kuplungtárcsa úgy döntött, hogy feladja a küzdelmet. Ennek ellenére jól éreztük magunkat, jó dolog volt résztvevője lenni egy ilyen eseménynek. Remélem nem utoljára!
A csapat többi tagja szombat délután érkezett meg. Az adminisztráció után lepakoltunk nagypapámnál, aztán egyből indultunk is pályát bejárni a szaladgálós Clio 1.2-mel sunglasses. Közben Vidiék (szintén Renault Clubtag) is megjöttek. Este grilleztünk, amin Wolf is tiszteletét tette (ugyancsak RC tag), majd hamar nyugovóra tértünk. Az izgalom miatt mindannyian nehezen aludtunk el. Habár szállásunk kb. 500 m-re volt a pályától, mégis majdnem sikerült kikésnünk a startból a nagy kapkodásban. De meséljen helyettem inkább az alábbi rövid videó:

R5 AlpineTurbo


Készült belső felvétel is, de még nem jutott el hozzám. Ha megkapom, az is ki fog kerülni az oldalra ;).

2009.09.23.

 

Meghívó

Egy meghívót szeretnék ezúton átnyújtani nektek! Következő hétvégén, szeptember 20-án kerül megrendezésre a Kazár RS amatőr rallye verseny Kazáron, melyen az Első Magyar Renault Clubból hárman - Vsanci (sofőr), Oszy (navigátor) és jómagam (team manager, mérnök) - kis csapatot alkotva rajthoz állunk. Autónk Vsanci R5 Alpine Turboja lesz:

R5 AlpineTurbo

 

A versenyen csak a buli kedvéért vesz részt baráti társaságunk. A navigátori teendőket Horváth "Oszy" Zsolt látja majd el, aki többnyire az FRT Kupában szokott indulni Renault Clio Williams-ével, méghozzá igen eredményesen!

Oszy - Williams


A Skoda-Proex Kupasorozat legutóbbi futamán (Kakucsring) az abszolút első helyet szerezte meg! Ezúton is gratulálok neki! Oszyt a Division Performance (is) szponzorálja:

Oszy - DPA

Minden érdeklődőt szeretettel várunk a rallysprinten! Találkozzunk vasárnap a versenyen!

2009.09.14.

 

Hosszú váltóbot

Jobb későn, mint soha! Tegnap elkészült végre a már korábban említett hosszabb váltóbothoz a csúszka is. Így tehát a szaladgálós Cliomban a váltógomb 35 mm-el helyezkedik magasabban, de a Quick Shift-nek köszönhetően ugyanakkora útvonalon mozog, mint a gyári bot. A sebességfokozatok váltásához szükséges erőt pedig tetszőlegesen és egyszerűen tudom állítani.

FRS


A bal oldali csúszka a short shifterhez való, a középső a gyári, míg a jobb a meghosszabbított. A különbség szembetűnő, viszont beépítve szinte észrevétlen.

2009.09.08.

 

Csavarrugó kalkulátor - már angolul is

A Csavarrugó kalkulátor immáron angolul is elérhető! A használni kívánt nyelv egyszerűen, egy kattintással kiválasztható.

2009.08.03.

 

Csavarrugó kalkulátor

A programok menüpont kiegészült egy egyszerű csavarrugó számoló programmal. Hamarosan angolul is elérhető lesz!

2009.07.30.

 

Indul a teszt

Múlt héten beszereltem a szaladgálós Cliomba a korábban említett hosszabb váltóbotot. Sajnos a hozzá tartozó rükvercreteszelő csúszkára még várnom kell, ezért a gyárival vagyok kénytelen most használni. Így viszont jól látszódik, hogy mennyivel ül magasabban a váltógomb az eredeti állapothoz képest:

Lengthened gear stick


Az állítható feszességű gömbcsuklóházzal (Stiff Shift 2.0) együtt került beépítésre, ezzel magamnak tudom beállítani, hogy a váltási erőszükséglet mekkora legyen a vajpuha és a nagyon feszes között.

A mechanizmus része az ultrarövid forgáspont, ez teszi lehetővé, hogy bár a gomb 35 mm-el közelebb van a kormányhoz, azonban szinte pontosan ugyanakkora útvonalon mozog, mint a gyári. Maga a tényleges váltás nem lesz gyorsabb, viszont a kormányról a váltógombra történő átnyúlás idő-táv szükséglete lecsökken, összességében időben valamivel rövidebb és főleg kényelmesebb váltást eredményezve a mindennapi használat során.

Az eltelt rövid tesztidőszak alatt bizonyította a bot a létjogosultságát, meg vagyok elégedve vele. Remélem, hogy a hosszabb csúszka rövidesen kész lesz és akkor készre tudom szerelni. Természetesen a váltószoknya használható marad a hosszabb bottal is, így - a magasabban elhelyezkedő gombot leszámítva- a belső tér kinézete nem változik meg, a beépített rendszer "láthatatlan".

2009.07.13.

 

Eloxálás

Tegnap csomagot hozott a Mitulátbáti postás! Végre elkészültek az eloxált gömbcsuklóházak! Az állítható feszességű Stiff Shift mellett próbaképpen készítettem a hagyományos perselyekből is aluváltozatot. Stiff Shift 1.0 és Stiff Shift 2.0:

Stiff Shift 1.0 ĂŠs 2.0


Időközben elkészült egy hosszabbított váltóbot is, már csak tesztelésre vár. Erre a közeljövőben fog sor kerülni, a tapasztalataimat majd megosztom veletek. Mint mindig, most is nagyon kíváncsi vagyok hogyan fog teljesíteni. Ez a legizgalmasabb része az egész folyamatnak! ĂśrĂźl

2009.07.01.

 

Salgó Rallye 2009

Múlt hétvégén, 9 év után ismét megrendezésre került a Salgó Rally. Különösen kedves számomra ez a verseny, hiszen szülővárosom környékén kerül lebonyolításra. Gyerekként, ha tehettem, mindig kilátogattam rá. Idén is, mint minden korábbi Salgón, a kazári szakaszra mentem ki. Bár nem a legtechnikásabb és nem is a leghosszabb pálya, viszont sok elemet ötvöz magában a többi környékbeli szakaszból, és nem mellékesen hetente legalább kétszer megteszem ezt az utat, nagypapámhoz menve . A versenyen készült fényképeimet feltöltöttem a Galériába.

SalgĂł Rally

 

2009.05.18.

 

Állítható feszességű gömbcsuklóház - teszt

A hónap eleje óta sikeresen tesztelem a Stiff Shift 2-t, egyelőre nem akar szétesni, működőképesnek tűnik smiley. A váltási erőszükséglet könnyen és tág határok között - a lazától a mozdíthatatlanig - állítható. A belső persely anyagán valószínűleg változtatni fogok, egy kicsit túlérzékenyen reagál a hőmérsékletváltozásra. Készítettem egy animációt a működéséről, melyet a képre kattintva lehet letölteni:

Stiff Shift 2

 

2009.04.21.

 


Állítható feszességű gömbcsuklóház

Pénteken elkészült a Stiff Shift új változatának a prototípusa. Újítás az előző változathoz képest, hogy állítható a gömbcsukló feszessége (és így a váltás erőszükséglete is) és mindez az utastérből! Hétvégén be is szereltem a futkározós autómba, egyelőre tesztelem. A Stiff Shift 2.0 látványterve (fényképek, videó később, amint szabadidőm időm engedi):

Stiff Shift 2.0

 

2009.04.01.

 

Renault Clio Williams 1:18

Megérkezett ma végre az OttOmobile-tól az 1:18-as méretarányú Williams Clio. A 707. az 1000 db-os sorozatból tongue. Szép, részletgazdag, néhány apró dologban azért eltér az eredetitől.

2 Willys

 

2009.03.25.

 

Kazár Rally Sprint

Tegnap került megrendezésre az idei tavasz első környékbeli autós eseménye, a Kazár Rally Sprint. A versenyen készült képeimet feltöltöttem a galériába.

KazĂĄr_RS

 

2009.03.23.

 

Már angolul is

Hosszabb szünet után frissült az oldal! Bár az újítás nem látványos, de mindenképpen az oldal indulása óta eddigi legnagyobb előrelépés: immáron angol nyelven is elérhető a lap! Az "Okosságok" menüt nem fordítottam le - ezt részben terjedelme, részben az angol nyelven elérhető bőséges szakirodalom miatt későbbiekben sem tervezem -, illetve az egyes angol menük nem minden esetben tükörfordítottjai a magyarnak. Az angol változat a lap jobb felső sarkában látható Union Jack-re kattintva érhető el, a magyar változatra visszatérni az angol nyelvű lap ugyanazon helyén lévő trikolórra klikkelve lehet.

2009.03.15.

 

Quickshift

Az ultrarövid váltóút-rövidítő a váltóbot további átalakítását teszi lehetővé: ha a short shifter rövidített váltóbotja helyett a gyári bot meghosszabbított változatával együtt kerül alkalmazásra a Quickshift, akkor ezzel az összeállítással a váltógomb 35 mm-el közelebb lesz a kormányhoz úgy, hogy közel ugyanakkora útvonalon mozog, mint az eredeti, gyári megoldás. Így ugyan nem lesz rövidebb a váltási útvonal, de a kormány és a váltógomb közötti csökkentett távolság miatt váltás során a vezető kezének nem kell akkora útvonalat bejárnia, ezáltal kényelmesebbé téve a mindennapi használatot. A prototípust tegnap szereltem be a szaladgálós autómba. Egyelőre sok tapasztalatom még nincs vele, de az első benyomások pozitívak.
A short shifter projekt végleges megoldása egy olyan kialakítás lesz, aminek a segítségével a váltógomb nemcsak közelebb fog kerülni a kormánykerékhez, hanem (a gyárihoz képest) jelentősen lerövidített útvonalon fog mozogni. Ennek a tervnek a megvalósításához azonban még gyűjtenem kell, mert a prototípus gyártásának várható anyagi vonzata igen magas. Az előbb említett összeállítás ennek a "race shifternek" az olcsó alternatívája.
Az alábbi képen a különféle hosszúságú váltóbotok láthatóak (balról jobbra: hosszabbított váltóbot, gyári kiakalítás, rövidített váltóbot):

DPA gear sticks

 

2009.02.12.

 

Short shifterek

Összevágtam a héten az új videót a short shifterekről, sajnos idő hiányában csak most jutottam el a feltöltésig. A filmben szereplő mindkét kit tartalmazza a rövidített csúszkát (váltóbotot), de természetesen a forgáspontok használhatóak a gyári hosszúságú bottal is. A rendszer előnyei jól láthatóak: azon kívül, hogy jelentős mértékben lerövidíti a váltási útvonalat, sokkal direktebb érzést biztosít, hiszen a Stiff Shift alkalmazásával és a rugalmas csatlakozások kiváltásával megszűnteti a régebbi francia váltókra jellemző "lekvárkeverő" érzést. A két kit közti különbséget a lassított felvételen közvetlenül látni lehet. A videót a képre kattintva lehet letölteni.

DPA Short Shifter

 

2009.02.01.

 

Váltóút-rövidítő

Összeállt végre a komplett short shifter család, immáron két féle méretben létezik a quick shift: rövid és ultrarövid változatban. Az előbbi 10%-os, az utóbbi pedig 15%-os váltási útvonalcsökkentést tesz lehetővé, ami a rövidített csúszkával együtt alkalmazva 25 és 30 %-ra növelhető (pontosabban csökkenthető ;)). Mindkét változat korrózióálló acélból készül. A képen balról jobbra: gyári rúd, rövid váltóút-rövidítő, ultrarövid váltóút-rövidítő:

Quick shifts

Az ultrarövid short shifter kit része egy adapter is, melyre járműtípustól függően lehet szükség.

2009.01.21.

 

BÚÉK

Utólag is boldog új évet kívánok mindenkinek! Új év, új rallye országos bajnokság és új cikk! Az olajokról szóló írás kibővült a negyedik, egyben az utolsó részével.

2009.01.05.

 

Karácsony

Kellemes ünnepeket kívánok minden kedves látogatónak!

2008.12.24.

 

Quickshift - teszt

Lassan már egy hónapja tesztelem a quickshiftet, továbbra is meg vagyok elégedve vele, mindössze két észrevételem van:
  • 2-3 C fok alatti külső hőmérséklet esetén, amíg a váltóolaj nem melegszik be (ELF Tranself TRX 75w-80), egy kicsit darabosan jár a váltóbot, a bemelegedésig a kettest nem minden esetben veszi könnyedén

  • szintén a hideg, viszkózus váltóolaj miatt, az olaj üzemi hőmérsékletének eléréséig a kapcsolási erőszükséglet egy kicsit több, mint ami normál utcai autóban megszokott

Mindkét probléma gyári váltómechanizmussal is előjön (korábbi tapasztalat), viszont a short shifter kit módosított áttétele miatt jobban érezni a plusz erőszükségletet a hidegindítást követően. A váltóolaj bemelegedése után minden esetben megszűnnek a fent említett hibák.

A quick shiftben fellépő feszültségek, a deformáció 1000-szeres nagyításban:

 

quick shift

 

2008.12.21.

 

Quickshift

Időközben elkészült a módosított forgáspont (quickshift) prototípusa Renault JB és JC váltókhoz:

quick shift

 

A komplett short shifter kitet (stiff shift, rövidített csúszka, quick shift, persely) másfél hete tesztelem a szaladgálós autómban, eddig kimondottan jól teljesít: pontos megvezetést ad, rövid úton jár és közvetlen váltásérzetet biztosít. A tesztelés során a Williams-be is beszereltem, a kiindulási és végállapotról készített videót innen lehet letölteni.

2008.12.02.

 

Motorolaj - újabb cikk

A motorolajokról szóló sorozat kiegészült egy újabb résszel, melyben az olajok viszkozitása, teljesítményszintje, lobbanás és dermedéspontja kerül taglalásra.

2008.11.28.

 

Motorolaj - új cikk

Feltöltöttem az olajokról szóló írás második részét. Ebben a motorolaj összetételéről esik szó, részletesen tárgyalva az ásványi és szintetikus olajok közötti különbséget, az utóbbi alkalmazásának előnyeit.

2008.11.02.

 

Motorolajok

Az okosságok közé felkerült a motorolajokról szóló írás első része. Mivel a témakör még összefoglalva is igen terjedelmes, ezért döntöttem a több részletben való feltöltés mellett. Az olajok körüli bizonytalanság miatt szeretném a témát alaposabban körbejárni, így a korábbi írásoktól eltérően mélyebben is kivesézésre kerülnek a fontosabb dolgok. Az első részben a motorolajok feladatáról esik szó. A további részekben megtudhatunk majd minden fontosabb dolgot a viszkozitásról, az adalékokról, az ásványi és a szintetikus olajok közötti különbségről, stb.

2008.10.26.

 

Kerékméret kalkulátor

Lassan közeleg a hideg, csúszós, nyirkos idő, ami egyben azt is jelenti, hogy célszerű téligumira cserélni a nyáriakat. A helyes méret kiválasztásában nyújt segítséget a kerékméretszámoló programom, amivel néhány kattintással leellenőrizhetjük, hogy járművűnkre milyen méretű téligumit tehetünk. A profilszélességre ügyeljünk, télen előnyösebb a keskenyebb gumi!

2008.10.19.

 

Rövidített csúszka

Az elmúlt hetekben a munkahelyi elfoglaltság miatt nem jutott időm az oldalra, szó szerint éjjel-nappal rajzoltam. Az eltelt időben mindkét autómba bekerült a rövidített csúszka. Mérete alapján közel azonos a Renault-ra specializálódott webshopok kínálatából jól ismert BB short shifterrel. 32 mm-t rövidít a váltóbot hosszán, ezzel 15%-os "váltógomb-út" csökkenés érhető el. Ez összességében nem túl sok, de a Stiff Shift-tel és a váltómechanizmus oldalirányú holtjátékát csökkentő persellyel együtt alkalmazva a megváltozott áttétel miatt még "feszesebb" érzetet kelt, még jobb lett a váltási érzet, ráadásul valamivel rövidebb úton mozgatható a váltógomb. A tervezésénél figyelembe vettem az angol ismerőseim BB és B&M short shifterekkel kapcsolatos tapasztalatait, így azok hátrányait kiküszöbölve, de azoknál lényegesen olcsóbban sikerült közel ugyanazt kialakítani. Gyártásra vár a short shifterhez a váltómechanizmusba beépíthető módosított forgáspont (quickshift), ami további váltóútrövidítésre ad majd lehetőséget. Mindezek mellett tervezés alatt áll egy egyedi, komplett váltókulissza, de erről egyelőre több infót nem szeretnék megosztani ;).

2008.10.16.

 

Short shifter

Végre elkészült a saját tervezésű short shifterem a Cliohoz. Holnap fogom beszerelni, nagyon kíváncsi vagyok! :)

csĂşszka

 

2008.09.18.

 

Ózd Rallye

A galériába felkerültek az Ózd rallye képei (ceredi gyors), valamint az okosságok menüpont is bővült egy kicsit! :)

2008.09.10.

 

WSR 2008 & 2009

A galériába felkerültek a tavalyi és az idei WSR képei!

2008.08.07.

 

Frissítés

Frissült az oldal! Végre! Kicsit elhúzódott a dolog, közbejött néhány nem várt esemény... Első körben a galériába került néhány videó és a fejlesztés egészültek ki. A héten várhatóan az okosságok közé kikerül a tüzelőanyagokról régebben írt irományaim első része is, amit terveim szerint újabbak fognak követni. Ha jut rá időm, akkor szerda-csütörtök magasságában a benzines írást követni fogja a kenőanyagokról szóló is! Nem ígérek semmit biztosra, az elkövetkező napokban nem sok szabadidőm lesz, a Williams-t készítem fel a WSR-re (kiállított autó lesz). Csili-willinek kell lennie a nagy eseményre!

Aki még nem értesült volna róla: július 5-6. között a Hungaroringen kerül megrendezésre a World Series by Renault rendezvény, további információk itt. A tavalyi nagyon jól sikerült, remélem idén is hasonlóan jó lesz! Aki teheti jöjjön el, felejthetetlen élmény testközelből érezni, látni, hallani a Renault versenyautókat! Kedvcsinálónak a galériába feltettem a tavalyi Historic-os felvonulásról készített videómat!

2008.06.29.

 

Elindult

Üdvözlöm a Division Performance Automotive oldalán!

A weboldal hamarosan teljes funkcionalitással elindul, addig is kérem a szíves türelmét!
   
2008.06.07.

 


 

 

 

Fejlesztés alatt: Egyszabadságfokú csillapított rendszer szabad mozgását modellező program

A futóművek cikksorozat rugózással és lengéscsillapítással foglalkozó részének könnyebb megértéséhez készül ez az egyszerű szoftver.